onsdag den 16. januar 2013

Forberedelser

Kort efter jeg skrev mit første indlæg om forberedelser til Bonus' pige-fødselsdag, var jeg en smut i Søsterne og Tiger, hvor jeg var heldig at finde papir og strimler i de skønneste farver. Indtil videre er der pyntet sugerør (masking tape igen igen) og lavet cirkler til guirlander og confetti - både jeg og Bonus har haft stor fornøjelse af mine cirkel udstansere :) Vi mangler blot at få indkøbt gennemsigtige balloner.

Men ét er pynten, noget andet er underholdningen... Hvad skal pigerne lave? Udover de klassiske lege, vil jeg gerne lave noget kreativt med dem, således at de kan producere noget og evt. tage med hjem. Nogen der har nogle gode idéer - gerne til den nemme / overkommelige side?

15 kommentarer:

  1. Hvor er det dejlige glade farver! Man får helt lyst tl sommer og sol i haven ;). Hvad med en cupcake, pop cake eller småkage - pynte- session. Det er både sjovt og så kan det spises ;). Til et julearrangement var Ea engang med til at bage og dekorere julekager, og fik bagefter kagerne med hjem i den fineste papirpose med navn på. Det synes jeg var en super idé. Kh Nina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja de er skønne ikke... Jeg har selv tænkt cup-cake tanken, og syntes det lyder enormt hyggeligt, men tror jeg gemmer den til et mindre arrangement et par af hendes veninder :) Kh Anita

      Slet
  2. Hej Anita. Gid det var mig der skulle til fest hos jer... Det er SÅ farvefrækt, skønt at i selv laver pynten. Håber at vi få papir guirlanderne at se...Ü
    Hvad med trylledej og en masse udstikkere. Eller de kan lave deres helt egen nøglering af krympeplast.
    Kh Anja.

    SvarSlet
    Svar
    1. Uhh sikke gode idéer, havde ikke selv tænkt krympeplast eller trylledej... Vi hygger os vældigt med at lave pynten :)

      Slet
  3. Hvor er det nogle skønne forberedelser. Det glæder jeg mig til at se in action. Jeg har desværre ingen forslag til aktiviteter. Men suger til mig af inspiration til når mine unger skal holde fødselsdag til næste år.
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, jeg skal nok huske at få fotodokumenteret undervejs :) Kh Anita

      Slet
  4. Det bliver da den fineste og mest overskudsagtige fødselsdag. Detaljen med flag på sugerør er rigtig fin. :)

    En perfekt aktivitet til kreativ pigefødselsdag er klippe-klistre cupcakes. Idéen så jeg oprindeligt hos Heidi og jeg synes simpelthen den er så sød. Du kan se her: http://knaehojkarse.blogspot.dk/2012/09/cupcakes-for-sundhedsfanatikere_20.html

    Det eneste du skal bruge er sakse, limstifter og en printer. Jeg tror det vil være en god idé med lidt tykkere papir, men du kan også bruge ganske almindeligt kopipapir. Der skal bare printes et sæt til hver fødselsdagsgæst og så kan de sagtens få en times tid til at gå med det.

    Ellers er Teresa (www.hverdagsmaden.dk) altså også et overflødighedshorn af idéer når det kommer til seje kreative børneaktiviteter, hvor det ovenikøbet ser enormt lækkert ud. Jeg er meget imponeret over hendes idé rigdom og overskud. Hendes bonus-tøser har virkelig vundet i lotteriet med hende. ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de søde ord, og for de gode ideer. Jeg er faldet for klippe-klistre temaet, de cup cakes er så fine - og samtidig nemt og overskueligt. Så tilføjer vi nogle klip-selv hatte, det skal nok blive festligt :) Også tak for linket til Teresas blog, hun laver de fineste ting. Kh Anita

      Slet
    2. Jamen, det var da så lidt. Jeg tror næsten det vil blive for meget klippe klistre at lave to forskellige ting, så hvis jeg var dig ville jeg bare nøjes med en ting. Cupcake ideen tror jeg sagtens de kan bruge lang tid på.

      Kommer i øvrigt i tanke om at jeg vist har en kage-fødselsdagsbog, hvor der måske også er gode idéer i...

      Slet
    3. Cupcakes (og hatte) var et kæmpe hit :) Tusind tak! Glæder mig til at poste indlæg...

      Slet
    4. Det vil jeg glæde mig til at se. :)

      Slet
  5. Super fine ideer - den med sugerørene er jeg vidt nødt til at låne til Karolines pigefødselsdag i næste weekend. Vi satser på, at byg selv pizzaer og skattejagt er nok til at underholde en flok 5 årlige piger.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ihh byg selv pizzaer er også en god idé - den må jeg huske til en anden gang :) Glæder mig til at se billeder fra jeres fødselsdag..

      Slet
  6. Sikke nogle skønne og festlige sager - det bliver en fantastisk fødselsdagsfest!
    Sød detalje på sugrørene.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de fine ord :) Ja er ret vild med sugerørene, en nem måde at pynte op på. Kh Anita

      Slet

Tusind tak fordi du kiggede forbi, og giver dig tid til at kommentere på mit indlæg. Det betyder meget for mig - og gør mig så glad.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.