torsdag den 25. april 2013

En ny last


Efter jeg har opdaget syningens kunst og ikke mindst er startet på syskolen har jeg fået en ny last; jeg er blevet hooked på stof. Som (forholdsvis) nybegynder kunne jeg godt tænke mig at vide, hvor meget stof I ligger inde med? Hvor store samlinger snakker vi?? Jeg kan jo ikke lade være med at købe - og projektere inde i mit hoved, men må indrømme at tiden bare ikke er til at føre det hele ud i livet.

Sidste indkøb til samlingen efter weekendens tur til Stof&Stil er mønstret buksestof, flamingoer i forskellige farver (kunne ikke bestemme mig) og lyserødt isoli - og i den forbindelse vil jeg høre om en af jer ligger inde med en "luns" citat Line, som jeg kan bruge til skuldrene i denne sweat til Frederikke, som jeg skal sy på syskolen. Jeg forestiller mig lidt leo eller mønstret af en art - bare ikke for blomstret.

Og mindsandten om ikke posten kom med endnu en pakke med stof fra E-bay - min anden nye last :) Der er lidt blandet Liberty - ja jeg er jo hoppet lidt sent på Libertybølgen, men det holder stadig ikke?! Jeg har i hvert fald erfaret at det er et fantastisk materiale at sy i og kan se endnu et par af disse for mig...

15 kommentarer:

  1. Get use to it girl *ha ha* Det er frygteligt, efterhånden køber jeg hellere stof til projekter end reelt tøj :)
    Men jeg synes også at jeg får noget fra hånden og synes det er fedt at gå i hjemmesyet. Heldigvis vil alle ungerne også gerne bruge det mutti laver!!
    Min stofsamling er ret stor....as in 5 store plastikkasser af 100L + fyldte Ikea poser, hmm jeg må heller ikke købe mere :)
    Glæder mig til at se hvad du får syet.
    kh Libbie

    SvarSlet
  2. Haha Libbie, ja der er nok ingen vej tilbage... Heldigvis vil begge piger også gerne bruge det jeg laver, og måske jeg også får mod på at lave noget til mig selv på et tidspunkt :)

    SvarSlet
  3. Det vil ingen ende tage hos mig. Når jeg ser noget fedt stof bliver jeg liiiiiige nødt til at have 1 m af det. For sæt nu jeg kommer til at mange det på et tidspunkt... Og efterhånden bugner skabe, bed rollers, kasser, ja alt stugeplads jeg kan komme i nærheden af... Men tiden er bare slet ikke til at få lave alle de fede ting jeg ser i blogland og udtænker i hovedet... Men brugt dét skal det nok blive! Eller også er det godt at vi flytter i et stort hus snart. Jeg vil nok bare sige det samme som Libbie, når man først har fået denne last er der ingen vej tilbage. Jeg glæder mig rigtig meget til at se hvad du får kreeret på den helt uundværlige syskole :-) Jeg skal ihvertfald liiiiige ud og kigge på det der flamingostof i morgen ;-)
    Ha en god Storebededag.
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Ahh bedrollers, det er måske svaret på mit efterhånden kommende pladsprobelm :) Men ja, er ikke i tvivl om at lasten/passionen er kommet for at blive. Håber du fik fat i flamingostoffet. God mandag. Kh Anita

      Slet
  4. Smukke smukke stoffer. Det bliver spændende at følge, hvad du får lavet af skønne sager :-)
    /tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Tina, er allerede ved at projektere, så det skal nok blive vist frem når tiden er til det :) Ha en skøn uge / Anita

      Slet
  5. Åh hvor er de lækre dine stof fund! Lyder så spændende og glæder mig til at se dine videre kreationer, det kan jo kun blive vidunderligt når det kommer fra dine hænder :-) uha har alt for meget stof ifht at jeg slet ikke syer tøj, men alt muligt andet, har desværre ikke noget i den stil som du søger. Ha en super dejlig uge!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de søde ord Mette. Det må være skønt med et stoflager til alt mulig andet også. Også en dejlig uge til dig :)

      Slet
  6. Åh, det er sådan en dyr last! Og jeg kan se jeg fik båret brænde til dit bål. ;)

    Skal det være bestemt materiale til skulderne? Jeg har da nok en luns af lidt af hvert jeg gerne donerer til dig. Har leo i både bomuld og polyester (sidstnævnte er altså vældig fint selvom det er poly) og en hel masse andet - også ikke-blomstret liberty.

    Jeg har vist selv fået skrabt en hæderlig samling sammen, så selvom jeg nemt bliver frygtelig fristet, så synes jeg det er så ærgerligt når jeg skifter stofmæssig smag og der ligger masser af planlagte (ugennemførte) projekter hen med stof jeg ikke har tænkt mig at bruge. ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jep, du har lokket mig i fordærv ;) Men tak, det skønt at have en ligesindet at dele sine laster med :)

      På trods af at jeg er forholdsvis ny har jeg allerede en lille bunke i samme kategori af planlagte projekter og dertilhørende 'outdated' stof...

      Materialet er vist underordnet (så vidt jeg har forstået) og vil meget gerne se dine forslag. Måske du har nogle spændende idéer :)

      Slet
  7. Sikke nogle smukke stoffer du har fået købt. Jeg er også helt vild med Liberty, men desværre indeholder min samling ikke noget af det endnu. Mht. til samlingen og størrelsen, tjaaa hvis du spørger min mand så har jeg aaaalt for meget, men det kan man altså ikke have *ha ha* Og kan i hvert sige, at jeg ikke har lige så meget som Libbie *hihi* :)
    Kh Lena

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lena, det er godt at have nogle artsfæller. Når nu manden min skæver til den hurtigt voksende stofbunke, refererer jeg jo bare til jer andre.
      God aften. Kh A

      Slet
  8. Jeg må indrømme at jeg har sindsygt meget stof... lige nu er det pakket i flyttekasser - 12-14 stykker, og sådan har det faksisk været længe, fordi jeg syr mindre og mindre... men jeg kan stadig finde på at købe stof... fordi jeg bare MÅ eje et stykke ; ) ...men jeg drømmer om at få rigtigt gang i det igen! Men jeg har altså også samlet i 30 år næsten... gisp! Jeg burde sælge af det og forære noget væk! Det er alt for meget!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Wauw Jette, det er da helt vildt. Det er da bare om at komme i gang igen, med dine kreative evner kan der kun komme noget godt ud af det :)

      Slet

Tusind tak fordi du kiggede forbi, og giver dig tid til at kommentere på mit indlæg. Det betyder meget for mig - og gør mig så glad.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.