lørdag den 3. maj 2014

Havelykke

Jeg er virkelig glad for vores hus, men nogle gange ville det da være at foretrække at bo i en lejlighed uden hus og have at skulle vedligeholde, men med sådan et fantastisk vejr vi havde sidste weekend, nød jeg virkelig vores dejlige perle af en have.

Vi nærmest boede i haven, som foruden en kæmpe blodbøg, er fyldt med gamle frugttræer, buske, roser og stauder - og selvfølgelig en stor mængde ukrudt og skvalderkål. Vi spiste jordbær og drak økologisk limonade på terrassen, og vi grillede skumfiduser på bålgrillen. Karla sov til middag på en madras i haven, og der blev gynget højt (!) på gyngen i blodbøgen, mens jeg så stolt ængsteligt til. Det var lykken!

Foruden min dejlige lille familie havde jeg besøg af en kær veninde. Grundet geografien ses vi desværre ikke så ofte, men et par mails og en flagranke er vokset til et venskab, jeg værdsætter højt. Vi snakkede om stort og småt, og fejrede min jobstart med bobler på terrassen og efterfølgende sushi i store mængder. 

10 kommentarer:

  1. Dejlige billeder, der emmer af forsommer og hygge. Gad godt have en gammel have med store træer og stauder ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Pia :) Ja der er trods alt nogle fordele ved et gammelt hus og ditto have... ;)

      Slet
  2. Det er virkelig også en perle af en have I har. Tak for skøn havelykke og dejlige dage i jeres selskab. Lad os sætte det mål at finde dage til girly getaway og drikke noget mere asti i hinandens selskab. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. PS. Stærkt inspireret er der flyttet et figentræ ind på vores matrikel, som står op af den varme vestvendte husmur. :)

      Slet
    2. Det var bestemt også lykken at have dig på visit - i flere henseender... Lad os finde en weekend og gentage succesen - om det er asti eller øller er mig underordnet, det er selskabet der tæller ;)

      Lyder skønt med et figentræ, må vi se et billede?

      Slet
  3. Hvor ser det hyggeligt ud - kommer helt i sommerstemning Anita <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Nina :) Sommerstemning i haven er også bare det bedste...

      Slet
  4. Hvor er det nogle skønne glimt, jeg ejer end ikke en altankasse, så må nøjes med drivhus-vindueskarm (:

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Drivhus i vindueskarmen lyder da også skønt, fx med masser af lækre krydderurter - til gengæld har du intet ukrudt ;)

      Slet
  5. Skønne billeder der bare emmer af hygge og sommer :0)

    SvarSlet

Tusind tak fordi du kiggede forbi, og giver dig tid til at kommentere på mit indlæg. Det betyder meget for mig - og gør mig så glad.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.