onsdag den 15. oktober 2014

Uhmmm æblecrumble


Hvad er bedre på sådan en regnvåd efterårsdag end at hygge indendørs med hjemmebag. Vi har stadig mange æbler tilbage i haven, så det blev til en lynhurtig, men vildt lækker æblecrumble. Denne opskrift er med ristede hasselnødder og kokos, som giver et ekstra pift:

Opskrift på æblecrumble: 


Det skal du bruge:

Dej:
150 g smør
150 g hvedemel
50 g kokosmel
50 g havregryn
2 spsk. sukker


Fyld:
5-6 æbler
4 spsk. sukker
2 spsk. kanel
100 g ristede hasselnødder


Sådan gør du:
Bland alle ingredienser til dejen. Jeg bruger fingrene, men man kan med fordel bruge en foodprocessor eller blender. Æblerne skæres i grove stykker og vendes i sukker og kanel. Læg æblerne i en smurt tærteform. Hak hasselnødder groft og rist dem på en varm pande, og drys dem over æblerne. Fordel smuldredejen ovenpå, og bag kagen i ovnen i 20-25 minutter ved 225°. Den er færdig når dejen er sprød og gylden. Serveres med creme fraiche, et violá. Enjoy!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak fordi du kiggede forbi, og giver dig tid til at kommentere på mit indlæg. Det betyder meget for mig - og gør mig så glad.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.