søndag den 7. september 2014

Pizza Night og tips til en sprød bund



En af vores faste traditioner herhjemme er en månedlig pizza night, og sidste fredag var ingen undtagelse. Pigerne elsker det, og især Karla er glad for at hjælpe til. Jeg må dog indrømme at overskuddet og tålmodigheden ikke altid er til et par treårige hænder i køkkenet... 

Jeg plejer selv at lave dejen, men sidste fredag besad jeg et ukendt overskud og valgte at lave pizza med Karla. Vi brugte Amos pizzamel, og der skulle bare tilsættes gær, vand og olie. Det kunne nærmest ikke være nemmere og dejen var nem at arbejde med - også for de små hænder det sværeste for Karla var dog at vente, mens dejen hævede. Det var ventetiden værd, og det var en stolt Karla, der præsenterede resultatet med den sprødeste lækre bund.

Tricket med at få bunden helt crunchy er en glohed ovn. Vi bager den ved knap 300 grader i ca 8 min. Du behøver faktisk ikke engang en pizza bagesten, vi bruger bare en bageplade med bunden opad. Det kræver lidt øvelse, men det er bestemt det værd.

Indlægget er bragt i samarbejde med Amo,
 men meninger og holdninger er mine egne.

1 kommentar:

  1. Jeg googler konsekvent dit blogindlæg med pizza night, når jeg skal bage pizzaer. I kan altså nogle gode tricks med at få bunden sprød.

    SvarSlet

Tusind tak fordi du kiggede forbi, og giver dig tid til at kommentere på mit indlæg. Det betyder meget for mig - og gør mig så glad.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.