søndag den 27. oktober 2013

Æblecrumble med marcipan



Mange forbinder marcipan med jul, konfekt og kransekage - men for en som jeg, der elsker marcipan er det altså en ingrediens, jeg sniger ind i madlavningen året rundt. 

Jeg har tidligere skrevet om min begejstring over Odense Marcipans hjemmeside, hvor man kan søge på forskellige ingredienser - og hvad var mere nærliggende at søge på 'æbler' når vi stadig har haven fuld af æbler. Der er virkelig mange lækre opskrifter at vælge imellem, men valget faldt på denne æblecrumble. Man kan også søge på årstider og anledninger som for eksempel nytår eller halloween, og mon ikke jeg skal forbi også søge lidt inspiration til jul... 

Sidst havde jeg Bonus med i køkkenet, og i weekenden fik jeg hjælp af Karla, som stolt hjalp til, lige indtil hun fik fedtede fingre... Opskriften er super nem, jeg tilsatte dog lidt ristede hasselnødder, hvilket bestemt kun gjorde den bedre. Vi spiste den med en god vanilleis, og det er bestemt ikke sidste gang jeg laver crumble med marcipan, kan jeg afsløre.
Dette indlæg er sponsoreret, 
men meninger og holdninger er mine egne.

13 kommentarer:

  1. Mmm siger jeg bare. Hvornår var det jeg skulle komme forbi? ;-)
    <3 Signe

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, vi må da snart finde en dag Signe... :)

      Slet
  2. uuuhhhmmmm - intet er bedre end æblekage :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den var nemlig nemlig lige præcis uhmnn :) Æbler - og marcipan - er bare det bedste :)

      Slet
  3. Uhm, hvor lækkert. Det er faktisk først nu som voksen jeg så småt begynder at kunne lide marcipan. Lidt mærkeligt, da jeg elsker mandler. ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du skulle altså prøve at lave den med marcipan, det gør altså lige lidt ekstra :) - og Agnes vil jo også kunne spise den ikke..?

      Slet
  4. Uh ha, hvor ser det lækkert ud. Har lige været ude og plukke de sidste æbler i haven, så skal da helt sikkert have lavet ngt. crumble! Ha en rigtig dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig så dejligt med æbler i haven, og vi har usædvanligt mange i år, hvilket betyder meget æblecrumble! Jeg håber du nød den. Ha en rigtig dejlig uge :)

      Slet
  5. Det ser virkelig lækkert ud! Man kan hurtigt blive fristet til at lavet en tilsvarende (..også selvom klokken kun er 06:30 en lørdag morgen - takket været en meget vågen lille dreng)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja husker det så tydeligt, Karla var/er også en early starter... Håber du nød resten af din lørdag, måske med en velfortjent æblecrumble :)

      Slet
  6. Årh, hvor ser den dog bare lækker ud!

    - Anne

    SvarSlet

Tusind tak fordi du kiggede forbi, og giver dig tid til at kommentere på mit indlæg. Det betyder meget for mig - og gør mig så glad.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.