tirsdag den 26. november 2013

Dagens julepins // Advent

 

Advent er en af mine allerbedste juletraditioner - foruden af hente og pynte juletræet - og jeg husker tydeligt hvordan køkkengulvet var fuld af grannåle og der duftede skønt af gran i hele køkkenet, når min mor lavede adventskrans. Dengang var det en krans af gran med tykke lys og flotte sløjfer - det var indbegrebet af jul for mig. Nu er trenden en hel anden, og rent stilmæssigt er jeg til det naturlige og afdæmpede - uden det bliver hverken for traditionelt eller for stilet.

Jeg har endnu ikke lavet min adventskrans (eller stage - om man vil), og de forrige år har jeg brugt et smukt fad fra Stilleben med forskellig pynt; alt fra kogler, mos og kugler -  men i år har jeg lyst til at lave noget andet, så jeg har endnu engang dykket ned i pinterest board for juleinspiration...

Måske sidder der et par af jer derude der godt kunne trænge til lidt ny inspiration - eller gør I som I plejer? Og I til det klassiske eller moderne - eller midt i mellem?

Alle billederne er fundet på min pinterest profil, hvor der (som oftest) kan linkes tilbage til ophavsmanden.
 

3 kommentarer:

  1. Sikke nogle flotte billeder du har fundet på Pinterest. Dejlig inspirerende.
    Har du forresten lyst til at deltage i en lille julepyntsudveksling som er startet på bla. min blog i dag?

    SvarSlet
  2. Endnu engang lækre ting du viser.... jeg holder osse meget af advents"krans"-fad, -pynt. De seneste år har jeg brugt den trækrans som du viste den anden dag og så pyntet den på forskellig vis. Indtil nu var det min plan at gøre igen. Liiiige indtil jeg så dit nederste billede; JEG har sådan en liggende og kunne bare lige tænke mig sådan en. Flot, Naturlig.... TAK for at dele....

    SvarSlet
  3. Tak for inspiration Anita, jeg har netop lige tænkt jeg skal på pinterest efter lidt kranse insp. Jeg plejer at have et fad med lys og forskellige pyntesager, men i år vil jeg gerne finde på noget andet, jeg er ikke sikker på hvad. Din tekst får mig til at glæde mig, duften af gran, ja traditionenerne er hyggelige. Jeg skal liiige et lille smut til Kina inden jeg går all in på julen, men jeg glæder mig :) go aften til dig :)

    SvarSlet

Tusind tak fordi du kiggede forbi, og giver dig tid til at kommentere på mit indlæg. Det betyder meget for mig - og gør mig så glad.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.