mandag den 30. juni 2014

Sommerlagkage med hvid chokolade og hindbær


På trods af det halvtriste sommervejr, fejrede vi i weekenden at sommerferien står for døren - og hvad er mere oplagt end en sommerlagkage med friske bær. Sommerlagkagen er et mix af to klassikere; chokoladekage og drømmekage, og resultatet er en drøm af en lagkage, hvor bundene ganske enkelt består af Amos kageblandinger. Laget i mellem er en hvid chokolade creme med friske hindbær, og øverst er en vanilje frosting pyntet med friske hindbær og frysetørrede jordbær.
 
Lagkagebunde:

Bundene bages efter anvisningen på pakken i en springform på ca. 21 cm. Når kagerne er helt kolde skæres toppen til, så bundene er lige høje over det hele.

Hvid chokolade creme med hindbær:
2,5 dl fløde
150 g hvid chokolade
100 g friske hindbær

Hak chokoladen fint og hæld den i en skål. bring fløden i kog og hæld den over det hakkede chokolade og rør rundt, indtil chokoladen er smeltet. Hindbærne blendes og kernerne sis fra. Blandes sammen med fløde-choko-cremen og stilles på køl i et par timer (jeg havde det på køl natten over).

Vanilje frosting:
100 g creme cheese
60 g blødt smør
2 ss mælk
2 ss vanillesukker
8 dl flormelis
2 dl mel 

Alle ingredienserne blandes sammen til en fast konsistens. Tilsæt evt. mere flormelis eller mel, alt efter hvor sød du ønsker den.

Chokoladebunden placeres nederst, den kolde hindbær/chokolade creme fordeles ovenpå, og drømmekagebunden lægges øverst. Vanilje frostingen sprøjtes på, og til sidst pyntes med friske bær og frysetørret jordbær.

Indlægget er bragt i samarbejde med Amo,
 men meninger og holdninger er mine egne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak fordi du kiggede forbi, og giver dig tid til at kommentere på mit indlæg. Det betyder meget for mig - og gør mig så glad.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.